Sök i den här bloggen

tisdag 16 november 2010

Watch out Stockholm, här kommer Webcoast!

Boka in 18-20 mars 2011! Igår började nämligen planeringen inför vårens coolaste okonferens i Göteborg, and it's all about the internetzzz! Alltså: Webcoast 2011 blir en helg med föreläsningar, seminarier och workshops och programmet bestäms på plats av deltagarna.

Evenemanget blir en crowdsourcad tillställning där ett gäng människor ställer sina kunskaper, erfarenheter och osvikliga samarbetsvilja och engagemang till förfogande. Projektet startades av Maria Gustafsson, a.k.a. mikumaria, växte till en Facebook-grupp där ett namn, Webcoast, bestämdes av medlemmarna och hade igår sitt första fysiska möte där man också bildade den ekonomiska föreningen som kommer stå som arrangör.




Jag hade sedan innan bestämt mig för att inte ta på mig för mycket, jag har redan så mycket i huvudet, det skulle vara nog att vara diskussionspartner och kanske funktionär. Jag gick hem med rollen sponsringsansvarig. Typiskt mig. Men fantastiskt kul ska det bli!

Vill du vara med och hjälpa till? Kolla in facebook.com/webcoast, alla är välkommna! Vill du besöka, don't worry, jag kommer berätta när det är dags att köpa biljett!



Image: maple / FreeDigitalPhotos.net

5 kommentarer:

  1. Hehe, känner igen det där... det är svårt att inte engagera sig när det finns så mycket roligt här i världen. Hälsningar geek girlen, marknadsansvarige, styrelseledamoten och BRF-ordföranden. :)

    SvaraRadera
  2. Såg en lapp häromdagen i tvättstugan "någon som vill hjälpa till att göra föreningens hemsida?". Tvingade mig själv att titta bort och gå förbi :P

    SvaraRadera
  3. Engagemang är bra! Men jag förstår dig - det kan bli lite mycket ibland. Jag kommer att hjälpa dig //Sandra G

    SvaraRadera
  4. Crowdsourcing innebär att många personer bidrar till en lösning, till skillnad för att t.ex. en är chef och bestämmer hur det skas vara och vem som gör vad.

    SvaraRadera