Varför snackar jag om detta, jag är väl ingen festfixare heller? Nä, men det är faktiskt en bra till att bygga ett diskussionsforum eller community på nätet. Och det är precis vad livsmedlestillverkaren Procordia har gjort, berättar Dagens Media.
Forumet riktar sig till alla intresserade av mat och dryck. Förutom tips och råd kan användarna även få information om bland annat hur Procordia tillbereder maten, samt hur livsmedelsföretaget står i olika frågor.
– Den vanliga personen ska ha någonstans att vända sig till. Vi vill inte vara den anonyma livsmedelsjätten. Ett av våra kärnämnen är närhet, och det här är ett sätt att skapa en större närhet till konsumenterna, säger Cecilia Sjöholm.
Jag tycker det här är alldeles rätt inställning. Jag har själv varit med och lanserat och ansvarat för Telias forum. Det kändes som ett steg i helt rätt riktning för ett företag med massor av kunder, varav en hel del sitter inne på tips och råd som de gärna delar med sig av till andra kunder. Dessutom gavs de möjligheten att snacka favoritmobiler, Spotify-listor och annat. Förhoppningsvis kommer det på lång sikt även att innebära att företagets representanter passar på att ta till sig av all den feedback som finns att hämta i forumet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar