Sök i den här bloggen

måndag 24 januari 2011

På Twitter får tv en ny dimension








På fredagkvällar har Twitter börjat förvandlas till en tv-recension i realtid, och självklart är de en giganternas kamp mellan SVT och TV4. Jag ska inte uttala mig om mina egna sympatier i val av fredagsunderhållning, men jag vill lyfta det som ett fantastiskt exempel på hur dessa produktioner via Twitter får enormt mycket reklam utan att röra ett finger.

För varken kanalerna eller programproducenterna är alls aktiva i det här flödet, utan det är helt konsumentstyrt. Och folk kommenterar allt. Upplägg, klädsel, musikinslag, utfall och eftertexter. Det här borde tas vara på, men som med allt annat kring sociala medier är det förstås en mognadsfråga, förr eller senare kommer onsikten om vikten av att ta vara på sina ambassadörer.

Och så vill jag flagga för det som kommer vara vårens största trending topic. Det är mindre än två veckor kvar till Melodifestivalen. Håll i er, här kommer det hårdaste jurygruppen, twittrarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar