Sök i den här bloggen

måndag 16 augusti 2010

Follow me kommer till IQUBE


I början på sommaren fick jag det glädjande beskedet att jag antagits till PreIQUBE 2010 med start till hösten. Närmare bestämt idag. Och jag lämnade byggnaden med så mycket energi och inspiration! Därför vill jag gärna berätta lite om vad jag kommer att göra där.

IQUBE är en företagsinkubator. Grundverksamheten är att hitta företag med potential, investera i dem och hjälpa dem att växa. Hjälpen består av utbildning, affärscoacher, kontorslokaler, nätverk med mera. Och PreIQUBE är ett program för kvinnliga entreprenörer som behöver denna typ av stöd men kanske ännu inte är ett AB utan ligger lite tidigare i etableringsprocessen. Där gör man ingen ekonomisk investering, men utbildningen och coachningen står de för.

Jag är en av 8 utvalda som får gå detta program i år, och jag kommer dessutom förlägga mitt arbete till en kontorsplats hos dem, på Chalmers teknikpark. Jag ser det som en fantastisk möjlighet att göra Follow me större, bättre, smartare, roligare, ja helt enkelt sträva efter de där "omöjliga" trädtopparna. Om 2 veckor flyttar jag in, när jag lämnat över mina arbetsuppgifter till min vikarie på nuvarande jobbet Telia. Oj, vad jag längtar!

1 kommentar: