Sök i den här bloggen

onsdag 30 juni 2010

Undvik att vara: Evenemangsgalningen

Del två i serien om Facebook-karaktärerna du ska undvika att vara. Facebook-funktionen Evenemang är supersmidig. Med några enkla klick kan du bjuda in dina vänner till allt från födelsedagsfester till företagsmingel. Men för vissa är det lite för tillgängligt...


















Vill du verkligen att folk ska komma till dina evenemang så får du välja dem med omsorg. Och välj vilka du bjuder in! Det är trevligt med en öppen gästlista, men jag vill ju helst inte se att jag är en av dina 300 "utvalda" till en mindre fest. Då blir jag mindre benägen att tacka ja. Är det å andra sidan ett företagsmingel eller seminarium så är det självklart okej att bjuda in många, men det ska fortfarande vara rätt personer. Ser jag att det är många intressanta människor som ska närvara så väcks mitt intresse istället av det.

Vill du bjuda in till en eftermiddagsfika med dig och din katt så går det alldeles utmärkt att skicka ett meddelande istället. Eller skriva i loggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar